POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
- OBECNÍ ÚŘAD
- POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
Požadované informace lze na obecním úřadě získat na základě ústní nebo písemné žádosti nebo prostřednictvím telekomunikačních zařízení (např. prostřednictvím sítě Internet). Pro informování veřejnosti je na Obú k nahlédnutí seznam právních předpisů a dalších důležitých informací pro veřejnost. Zaměstnanci Obú jsou povinni tyto předpisy a dokumenty na požádání poskytnout k nahlédnutí nebo za úhradu okopírovat.
Jedná se především o tyto právní předpisy a informace:
- platné vnitřní předpisy
- platné vyhlášky
- základní obecně používané právní předpisy
- plán zimní údržby místních komunikací
Důvod a způsob založení
Obec Jabloňany má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.
Příjem žádostí a podání
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu,
který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti
se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Nebyl nalezen žádný soubor |
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
– do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či
obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli
sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je
žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a)
zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí
informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16,
odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným
subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu
obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu,
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do
samostatné působnosti obce,
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od
předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené
lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se
odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí
žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Kontaktní údaje